Total Pageviews

Friday 30 October 2020

Don't cry

 

[原唱]Guns N' Roses

[背景介绍]

美国重金属乐队枪炮与玫瑰名曲,有两个版本,分别收录于《Use Your Illusion I》和《Use Your Illusion II》。《Don't cry》在billboard排行榜上停留将近3年(147)周,创下了摇滚乐的神话这首歌曾唱哭了千万人总是能够触痛了心底最软的地方。《Don't cry》这首歌中枪花乐队一改从前的愤怒激烈,主唱沧桑哀婉低吟出一段令人荡气回肠的柔情曲,而歌曲表达出的无奈和失意正是愤怒的极至。不止在歌收尾的地方,在歌起时就有淡淡的的呻吟声,而且在整首歌里拖长的音非常之多,歌曲最后通过一声加长的低鸣来表达一种撕心裂肺的心痛。

[歌词欣赏]

***Original版***

Talk to me softly

轻轻的告诉我

There's something in your eyes

你眼里藏着千言万语

Don't hang your head in sorrow

不要因为悲伤而垂头丧气

And please don't cry

请不要哭泣

I know how you feel inside 

我能理解你的内心

I've been there before

我也曾经历过

Something's changing inside you

你的内心在慢慢改变

And don't you know

只是你从未发觉

Don't you cry tonight 

今夜别哭泣了

I still love you baby 

我依然爱着你 宝贝

Don't you cry tonight 

不要哭泣

Don't you cry tonight 

别哭了

There's heaven above you baby

宝贝,天堂就在你的上方

And don't you cry tonight 

所以别哭了

....

Give me a whisper

在我耳边轻轻呢喃

And give me a sign

在给我一个你的印记

Give me a kiss before you tell me goodbye

在离开我之前,请最后给我个吻

Don't you take it so hard now 

不要觉得这样很艰难

And please don't take it so bad 

也不要认为这不可理喻

I'll still be thinking of you 

我会一直想着你

And the times we had...baby 

还有我们一起度过的曾经,宝贝

And don't you cry tonight 

今夜不要哭泣

Don't you cry tonight

今夜不要哭泣

Don't you cry tonight 

今夜别哭了

There's a heaven above you baby 

宝贝,天堂就在你的上方

And don't you cry tonight 

所以今夜别再哭了

And please remember that I never lied 

请记住,我从不骗你

And please remember how I felt inside now honey 

也请试着读懂我内心的感受,宝贝

You gotta make it your own way 

你选择了你自己的方式

But you'll be alright now sugar 

但你一定会好起来的,甜心

You'll feel better tomorrow 

你明天就会好起来的

Come the morning light now baby 

天就要破晓了,宝贝

And don't you cry tonight 

所以今夜别哭了

And don't you cry tonight 

今夜不要哭泣

And don't you cry tonight 

今夜不要哭泣

There's heaven above you 

天堂就在你的上方

And don't you cry 

不要哭泣

Don't you ever cry 

再也不要哭泣

Don't you cry tonight 

今晚不要哭泣

Baby maybe someday

宝贝 可能某一天

Don't you cry 

你不会哭泣

Don't you ever cry 不会再哭泣

Don't you cry tonight...

今夜别哭泣...


***Alternate版***

If we could see tomorrow.

如果明天来临,

What of Ur plans ? 

你怎么打算?

No one can live in sorrow.Ask all Ur friends.

问问你的朋友吧,没有人能活在悲伤里。

Times that U took in stride.

你不屑一顾的流光岁月,

They're back in demand.

在需要时排山倒海地袭来。

I was the one who's washing 

而我就是那个

Blood off Ur hands.

把鲜血从你手上洗去的人

Don't U cry tonight ! 

今夜不要哭泣!

I still love U baby ! 

宝贝我仍然爱你!

Don't U cry tonight ! 

今夜不要哭泣

Don't U cry tonight !

今夜不要哭泣

There's a heaven above you baby

在你的头上有天堂

Don't U cry tonight !

今夜不要哭泣

I know the things U wanted.

我知道你追求的,

They're not what U have.

并不是你拥有的。

With all the people taklin'.

那些人的喋喋不休,

It's drivin' U mad. 

让你丧失理智。

If I was standin' by U.

若我当时等待你。

How would U feel ? 你,

将会觉得怎样?

Knowin' U love's decided.

我知道你心有所属,

And all love is real.

你的爱不掺一丝犹疑,

Don't U cry tonight ! 

今夜不要哭泣

Don't U cry tonight !

今夜不要哭泣

Don't U cry tonight !

今夜不要哭泣

There's a heaven above you baby

在你的头上有天堂

And don't U cry tonight ! 

今夜不要哭泣

I thought I could live in Ur world.

我竟以为我能活在你的世界。

As years all went by.

年复一年,年复一年,

With all the voices I've heard.

我听过的那些话语,

Something has died.

有些已听不见。

And when U're in need of someone.

当你需要什么人的时候,

My heart won't deny U.

我的心门永远向你打开。

So many seem so lonely.

受了太多太多的寂寞之苦,

With no one left to cry to baby!

你却无法向任何人哭诉,宝贝!

And don't U cry tonight! 

不要哭泣!

And don't U cry tonight! 

不要哭泣!

And don't U cry tonight! 

不要哭泣!

There's a heaven above you baby

在你的头上有天堂

And don't U cry tonight! 

不要哭泣!

Don't U ever cry ! 

不要再哭泣!

Don't U cry tonight! 

不要再哭泣!

Baby maybe someday.

亲爱的总有那么一天。

Don't U cry ! 

请不要哭泣!

Tonight ! 

于今夜!

No comments:

Post a Comment